Grote ambities, mooie doelen en volledige focus – dat vat de onderstaande nieuwe Merkato-klanten wel samen. Werkzaam in totaal verschillende branches en zelfs totaal verschillende redenen voor het implementeren van onze configurator, maar de drive en opgebouwde naamsbekendheid binnen de eigen sectoren hebben ze met elkaar gemeen. We nemen u graag mee in de verhalen van SIEPLO, Archwey en AWL: drie van onze nieuwe klanten.
Geen concessies doen: dát is belangrijk voor SIEPLO. En precies daarom koos SIEPLO voor Merkato! Dit bedrijf uit Lunteren ontwikkelt duurzame voersystemen voor de agrarische sector. Vanuit Nederland worden deze slimme oplossingen om koeien, kalveren, geiten en schapen te voeren – via een netwerk van dealers – verscheept naar veehouders over de hele wereld.
De dealers hadden veel moeite om alle verschillende machines op de juiste manier aan te bieden. Er was té veel ruimte voor maatwerk en dit belemmerde de standaardisatie in de fabriek. Sinds de implementatie van Merkato kunnen alle dealers nu dezelfde aanbiedingen doen, waardoor er zicht is op wat er wereldwijd wordt verkocht. Ook de gelikte, naadloze integratie in Salesforce levert SIEPLO in veel opzichten enorme besparingen op.
Binnen de duurzame Archwey-groep gaat dochterbedrijf Arch & Hook als eerste Archwey-merk aan de slag met Merkato. “De missie van Arch & Hook is om het gebruik van alle niet-duurzame materialen in Fashion en Retail te elimineren. Punt.” Dát is nog eens een prachtige missie! Het bedrijf werkt hard om ’s werelds eerste volledig duurzame kleerhangermerk te worden: van design tot verzending. Om deze innovatieve doelstellingen te realiseren, heeft Archwey (het moederbedrijf van Arch & Hook) Merkato ingeschakeld. Onze configurator mag Arch & Hook gaan ondersteunen in elk aspect van de bedrijfsvoering.
Een hoofdkantoor in Harderwijk, maar vestigingen in Tsjechië, China, Amerika en Mexico – dát is AWL: een leveranciers van geautomatiseerde productielijnen voor het lassen en lijmen van componenten. Eén van dé grootmachten op dit gebied, kunnen we wel stellen.
Binnen het bedrijf moesten bepaalde lijnen in steeds hogere volumes geproduceerd gaan worden. Hier was een standaardisatie- en modularisatieproces voor nodig. Om gestandaardiseerde systemen te kunnen leveren, was het echter belangrijk om het verkoopproces duidelijker af te kaderen, zodat de klant een product aangeboden en geleverd krijgt dat valt binnen de kaders van die gedefinieerde modules en modulevarianten. En dit is precies wat Merkato nu wereldwijd binnen alle business-units van AWL weet te waarborgen. Naast dit afgekaderde verkoopproces zorgt onze configurator ook voor betere calculaties en mooiere offertes – die ook nog eens véél sneller opgesteld kunnen worden!
Als u benieuwd bent naar wat Merkato kan betekenen voor uw bedrijf, kunt u gerust (uiteraard geheel vrijblijvend) contact met ons opnemen via +31 (0)88 637 5286 of info@quootz.nl. Wij helpen u graag!
Wilt u Merkato liever eerst zelf ervaren? Via deze link kunt u inloggegevens aanvragen om de demo-omgeving eens rustig te bekijken. In de demo-omgeving ziet u hoe Merkato u eerst helpt het juiste product te selecteren. Vervolgens genereert de configurator ook direct de offerte die hoort bij het geselecteerde product – foutloos en klantspecifiek!
Bekijk ook de vorige blogs: