Quootz Nieuwsbrief December 2020

 

‘t Was me ‘t jaartje wel!

De laatste nieuwsbrief van het jaar 2020; het jaar dat we zo goed van start gingen. We hadden net ons nieuwe pand betrokken en wilden dat graag aan u laten zien. Hoe anders zou het jaar worden. Corona, misschien wel het meest gebruikte woord van 2020, gooide roet in ons aller eten. Het werden geen bijeenkomsten op ons nieuwe kantoor, maar thuiswerken. Ondanks de flinke uitdagingen, hebben we ons er kranig doorheen geslagen. We zijn er nog niet, maar we zien in de verte al iets van een finishlijn. We hebben niet voor niets – uiteraard in Quootz sporttenue – regelmatig gesport om lichaam en geest gezond te houden.

Dat betekent niet dat er geen mooie dingen zijn gebeurd dit jaar. Integendeel. Wat was de klantendag 2020 in de Apenheul een fantastische dag. Naast een interessant inhoudelijk dagdeel, werden we door onze gastvrouwen meegenomen het apenpark in en konden we ons eigen gedrag vergelijken met verschillende apensoorten. Erg leerzaam kan ik u vertellen. Hier is ook de sneakpreview van Merkato Next Gen geweest en ondertussen zijn er al klanten live met ons nieuwe platform. Snel meer!

En wat te denken van nieuwe manieren van communiceren. Ondertussen zijn we aan het bloggen geslagen. In deze nieuwsbrief treft u onze derde blog aan. Ook hebben we een animatie gemaakt die aan de hand van een voorbeeld uitlegt hoe Merkato nu precies werkt. En we hebben natuurlijk onze eerste dinsdagmiddagborrel, geheel coronaproof en verspreid over heel Nederland, gehad.

Commercieel gezien was 2020 voor Quootz en de Merkato Group een prima jaar met prima resultaten, vele nieuwe klanten, nieuwe collega’s en zelfs een nieuwe bedrijfsactiviteit waarover we u binnenkort meer zullen vertellen.

Ja, ’t was me ’t jaartje wel. Onder deze titel blikte cabaretier Wim Kan 64 jaar geleden terug op het jaar 1956. De allereerste oudejaarsconference, toen nog op de radio. We zijn dan ook benieuwd hoe Youp van ’t Hek en Guido Weijers dit jaar afsluiten in hun oudejaarsconferences. Onder dezelfde titel? We gaan het zien.

Rest ons u een geweldige afsluiting van 2020 te wensen. We zien u graag weer gezond en gelukkig terug in 2021, misschien op kantoor en anders op andere manieren. Voor dat we echt afsluiten, nog enkele nieuwsfeiten van ons hieronder op een rijtje.

Veel leesplezier, fijne feestdagen, houd vol en proost!

Team Quootz

Alternate text


Blog 3: Je prijsbepaling rammelt!

In onze blogs willen wij u meenemen in ons vakgebied en laten we graag zien wat ons drijft. Best spannend, maar we willen onze kennis graag delen.

In de vorige nieuwsbrief hebben wij onze eerste blog met u gedeeld. Daarin vertelden we over wat een salesconfigurator precies is en dat wij de configurator beschouwen als de poortwachter van uw productieproces. Vervolgens schreven we over het verschil tussen een commerciële en technische stuklijst.

Prijsbepaling

De commerciële stuklijst zorgt voor een eenduidig, functioneel en financieel overzicht voor de klant en verkoper en vormt de basis voor uw offertes. De technische stuklijst is juist intern van groot belang.

Inmiddels staat ook onze derde blog online: ‘Je prijsbepaling rammelt!’ Veel bedrijven vinden prijsbepaling erg lastig. In onze nieuwe blog geeft Bas uitleg over het slim bepalen van de verkoopprijs. Doe er uw voordeel mee en laat het ons weten als u meer informatie wilt. Veel leesplezier!

Lees hier onze tweede blog.


Mitshubishi vertelt

Een jaar geleden is Mitsubishi gestart met het volledig automatiseren van het verkoopproces van liften. Om de Europese markt te vergroten, kozen zij er voor het proces zo in te richten, dat ze weinig tot geen tijd kwijt zijn aan engineering. Oftewel, Configure to order. Op die manier kunnen ze doen wat ze het liefste doen, namelijk het leveren van hoogwaardige liften en roltrappen aan tevreden klanten.

Onze sales configurator helpt Mitsubishi het verkoopproces te optimaliseren, te vereenvoudigen en daardoor betere verkoopresultaten te realiseren. Feitelijk hebben we alle mogelijkheden rond verticaal transport in Merkato gezet en kan de verkoper samen met de klant een product samenstellen door de gewenste modules en opties te kiezen. Doordat Mitsubishi haar producten nu modulair ontwerpt, worden steeds meer klantvragen samengesteld en geassembleerd uit bestaande bouwstenen die uit voorraad leverbaar kunnen zijn. Zo kan Mitsubishi waarmaken wat zij belooft en voelt de klant zich écht koning.

Misschien nog interessanter om te horen hoe enthousiast Mitsubishi zélf is. Tijdens #CU2020 van CAD & Company vertelt Henk ten Voorde namelijk enthousiast over de stap naar standaardisatie en, vanaf minuut 7.30, wat ons product daarin heeft betekend.

 


Bent u ook benieuwd hoe wij uw bedrijf kunnen helpen met het verkorten van uw “Time to Quote”? Neem dan gerust contact met ons op via +31 (0)88 6375286 of info@quootz.nl 

Bekijk ook de vorige blogs:

Quootz december nieuwsbrief